Friday, April 9, 2021

Perpisahan

Andai suatu hari nanti aku dah tiada didunia..
Janganlah kau menangisi permergianku..
Anggaplah aku sudah bertemu kehidupanku yang abadi..
Kehidupan yang aku tunggu-tunggu selama ini..
Yang boleh mengubat segala luka di hati..
Yang boleh memberikan kebebasan yang hakiki..

Benarlah kata orang,
Bila kita sudah tiada dengan mudahnya orang akan mengingati segala kebaikan kita melebihi kesalahan kita..
Ketika itu,sekecik² pertolongan kita akan menjadi sebesar² manfaat kepada orang lain..

Saat tubuhku kaku tiada jasad yang memenuhinya,
Airmata keikhlasan akan mengalir pada setiap mata yang menyayangiku..
Mereka tahu,itulah kali terakhir mereka dapat melihat aku..

Aku tidak boleh berbuat apa²..
Kerna Allah tidak akan mempercepatkan atau melambatkan ajal aku walaupun sesaat..
Aku tidak boleh lagi hidup dengan mereka..
Kerna alam kita sudah berbeza..

Aku cuma berharap segala dosaku dapat dimaafkan dan diampunkan
Semoga segala kekuranganku dapat dilupakan..
Dan semestinya aku mengharapkan doa daripada kalian..
Semoga aku dapat ditempatkan dalam kalangan orang² yang beriman..
Dan mudahan segala amal ibadah aku diterima, dosa diampunkan ..
Amin. Amin ya Allah..

Nukilan 💯 drpd : Cik Qmyraa

No comments:

Post a Comment

Undang² kehidupan

Awok down ke tu? Down bila nampak orang dah berjaya? Selalu bandingkan diri dengan org lain? Rasa diri tak berguna? Buntu dengan kehidupan? ...